Information
Välkommen på Båtlivskväll! Bjåen-karlarna var med i norska motståndsrörelsen under andra Världskriget och flydde från tyska 53armén i Setesdalen. Efter kriget, i september 1947, tog de sig till Halvmåneøya på sydöstra Svalbard. Där tillbringade de vintern i hytten Björneborg, ungefär så långt från civilisationen som det är möjligt att komma. År 2014 följde barn och barnbarn i deras fotspår till Halvmåneöya på Svalbard. Detta kommer bli en spännande berättelse!Självklart fikar vi under kvällen!Avbokningsvillkor se vår hemsida.Välkomna hälsar BåtlivskommitténVi samarbetar med NBV.